Велесова книга (окончание ч.2 )

1 644

Начало здесь

Дощечка 16 Влес кнiго сiу птчемо Бгу ншемоу, кiе бо есте прiбезiц(а) а сiла. В оны врмъны бя менж, якы бя блг а дблъ, iже рчен б(я) як(о) Оц Тврсi. А то(i) iмч жену i два дщере. Iмаста она сктi(а) а краве i мнга овны. С онаi бя тоi во стоупъх, a онiгд не iмч менж про дчр св(а). А так моля Бзi, абы рд его се не се прсъче. А ДжБо услыша млбоу ту, а по млбе даяч му iзмлено, яко бя оже чаы тая. Се бо гренде мезе ны, а iмемо вржетесе. Се бо Ясна тчемо. Ту Бг Влес отрче неся. Се му гредехом сен, а iмемо до Бзе наша, i тому рчемо хвлу Бонде благслвен вожды, (i) нынъ а прсне о векы а до векы. Рщено есе о кудъсныцы, а те прч ендше нзд врцетсе

Дощечка 16 Влесову книгу начнём Богу нашему, который есть прибежище и сила. В иные времена был муж, который был благ и добр, который речён как Отец Творец. И имел он жену и двоих дочерей. Имели они скот, коров и много овец. С ними они жили в степях, но нигде не находил он мужей для дочерей своих. И он молил Бога, чтобы род его не пресёкся. И Дажьбог услышал мольбу ту и по мольбе даны ему перемены, о которых он чаял. Се бо гренде мезе ны, а iмемо вржетесе. Се бо Ясна тчемо. (Грядёт между нами и мы поражаемся. Потому что свет течёт) То Бог Велес отрока несёт. Это к нему пришли, как к Богу нашему и ему речём хвалу – будь благословен всегда, и ныне и присно от века и до века. Сказано это было кудесниками, а те прочь ехали издали возвращавшись.

Дощечка 17а I се бящете кньзеве Славну со братаре му Скiвьу. А се пре весте вьлкiе на въстенце. I се аты рещете Iдемо до земе Iлмерсте а Дунае. I тако тещете. I Бъстаре сна све оставе о страцеi Iломере. О се теце на полуносще i тамо све гърд Славень утврже. А се брате го Скфе у морже бящете. I се Бъстаре iме сна све Венде i по не сiтце бяще внущец Кiсек, кiже владец бящ ступе полудене. I крве многаi тамо (л)iесы, i отва бяще пре вьлка за се те, i зуре те на обаполе оде Данаю до горе Русiще i до хопе Карпенсте. I тамо рящете се бо утвре Коле. I бендешете о прец за не. I такожде врзем упоре творяе. О се уразе оне i одстрще од се. I се родем о томо рещете i Веще созве едiно, творящете земе нашю. А тако стояте земе теiе пенте сты лете. I се за се отворе межде Русiще усобiце. I върждящете сен ове, i сылоу стратете, (i) iмящете ове о соубое i безълажденiе све. I такожде прiдете врзе на Оце нашiе о полудене, i се стрщете Скiвске земе о побреже морженсте i ступы. I се тещiяху ове на полунеце i срящете с Фрiаце, о тожде iдаяху помощена врзе. I се Скофьа Оце нтщесе i сразсете со вързе о сылоу i потлце оны. I се овы бяще Iегуны по прве до Русе ступiце, i тые крате одестрщене бяще. То iмiяхомь за знаце, якожде iмiяхомь i ныне творiте. I се бя iмате

Дощечка 17а И был князь Словен с братом Скифом. И была весть великая на востоке. И они решили: «Пойдём до земли Ильмерийской с Дуная». Так и сделали. И Бъстаре (Бистар) сына своего оставил о страцеi Iломере (?). И пошёл он на север и там свой город Словен основал. А брат его Скиф в море был. И этот Бистар имел сына своего Венда и после него был внук Кисек, который владел степями полуденными и коровами многими. А там леса и трава были превеликими, от обеих сторон Дуная до горы Русище и до хопе (гор) Карпатских. И там решили создать Коло. И был спор за него. И также врагам сопротивление оказывали. И потерпели поражение они и отошли от него. И роды о том решали, и вече созвали и решили – едино творить землю нашу. И так стояли земли те пятьсот лет. И затем началась между русами усобица. И враждовали они и силу утратили. И имели они с собой – только нелад свой. И пришли враги на отцов наших с юга, и уничтожили скифские земли с побережьем морским и степи. И пошли они на север, и соединились с Фрягами, которые дали помощь против врагов. И отцы наши – скифы сразились с врагами и разбили их. И те, которые были Iегуны (гуны?) на Русь пошли – те многократно разбиты были. Это должны мы знать, чтобы и ныне делать. И это было

Дощечка 17б о те врце. Се б то стоупны хорпе хранете iмiяхомь, яко Оце нашiе а ПраОце, iже хърпяще те iмаше о све стоупе. I се траве све, i кветень хранете умiеща, якожде крьв сове лiяху. О се бо Колуне нашю оставе врзiем. I та Голуне колем бяще о та вързiем, тiжц ще о прсте ста. I се грде нашie клоум ставете iмяхомь, якожде Оце нашiе, якове острце прящесе о земе на вcек окрокы до по уде спаднеще i лiбате iу, i тамо земржете iмiяе. I наспоте не iдеще вое жде. Камо грендете сен тоi дене, iдеже не iмахомь о некде утулоу. I се рцехомь о то, яко Оце нашiе, i се борехомь. I колiбва порждене бiяхомь се Пероунец прiде до ны, i Тые повенде ны. I секолiко iе праху на земе, i такожде iе о то вое Сварзенце о ны помождене бендешете рате, iдящете од облакы до земе. I се Дiде наше ДажБо о щеле iхьва. I колiжде Тые не оборящете. Сiць i мы не о соме. А то до целе не можащете быте. I се рцехомь молытбу о Бзем нашiем, aбo I, або i намо поспещете до помождене, i дате вiтеждене на врзе могоще. I що сьме о тем, якожде земе нашя утлщена iе спатнiема ногы вражденстве. I тяко зрщехомь на тоi, а бендешехомь, коi околы све, i нетецщехомь на оны i нтецемо акыноу до дресте iех. I не въртехомь iе о ранiех врадженстех, i не оубiехомь оне, iежде на ны налезще. О то рцехомь на вы

Дощечка 17б в те времена. Это степные холмы хранят память о том, как отцы наши с праотцами, которые хърпяще (лежат) там имели свои степи. И эту траву свою, и цветы хранить умели на которые кровь свою проливали. Потому что Колунь нашу оставили врагам. И та голунь, которая была с теми врагами там же опростоволосилась. И эти города наши, которые ставить должны, как отцы наши, которые боролись за землю на всех окраинах, по уделам её наследовали и любили её и там смерть принимали. И нас никуда не идущих войско ждёт. Куда пойдём в тот день? И нигде не имеем укрытия. И это говорим, потому что должны бороться как отцы наши. И если поражение потерпим, то Перунец придёт к нам и поведёт нас. И поскольку жизнь на земле есть прах, то воины сварожьи нам помогать будут ратью, идущей от облаков до земли. И это Дид наш Дажьбог на челе их. И когда они не побеждали? Так и мы то же самое. А иначе быть не может. И произносим молитву Богам нашим, чтобы они к нам поспешили на помощь и даровали победу над врагом могучим. И что сами такие, так это потому что наша земля истоптана ступнями ног вражеских. И так смотрим на тех и будем около своего и нападём на них и разобьём мечами до блевотины их. И не вернутся они с полученными ранами, и не убьют они, когда на нас налезут. Об этом говорим вам. 

Дощечка 22 Аще бо те сен орцено есе, якожде квасуро одерзе о Бзех, таiноу утвржяшете сурыноу. А то бо есе вжыжене оутълiенiе, якве iмяхом с медо Радогьще, о Бзiех се радоватi, а плiяся(це), це вънiе въргоща де Сврзе. А зпiевема Слву Бзiем, сотвърiяще квасуро. Бяще бые менж осылень о Бзiех вързумлiен. А то бо то Ладо до не прiхозящ а рцъ му вързете меды водоу а усырете е о Суне. Себ то суре утвържiсящ, а че оны брендете, i сен претвърящете до соурiцi. I тоу пыймо во Слвоу Бозькоу. I то бо то бяще о венце до Кiе, а менж бящ о тоi крате вельмь опознащен, о рщене Оцы БлгоМiро, а тоi одрзе од Сврженц поущеньу, якожде ствъряйц квасоуру, iже щь рщена есе соурынiя. I теб то есе во Радгоще нащ...Себ то iмей мо Овсенке дены, якожь пожнiе соутвърiхом, а се оуРадогщехомся о ты. Нi есе бо iнодь, якожь кый не удърже сва естьесьтва до разъ, а рце безоумьна, се боть iе о ЦрноБъзе. А iнь, iжде iме Радгъць, iе о БьлъБзiе. Такожедь iмящехом iсъкащете дрзi i врзi...коваць бо меще нашiя на оутвьрзене сылы, а се iмо сылоу Божденьскоу поражещете врзе нашiя обополе. Тоб то БъгоМiре оурiещенъ Твастыремъ, якожде Тые му порце о Слвiех, абыста она бящеть, якождь Бзе ръкъоще iма, Сеi хва...Се бь то оуставе родя о себе, якождь Бзi съпрiщiне родь, а сме хом о Родiех тыiех родi. Такожь i Сврг iе Оць, i проща соуте сыне. А iмях сен корiте Iму. Такожь i мы се бо корiхом Родце, якожь есе Оць рдоу, а тыб то родi i есь тва, те о Кые до кънiязе кiсте. Се бъ...по годъсте прiе, опороушетесе а Русколаню опъоущете, до Кiе тецещете, а сендетеся до земе отые, таможде, iжьде хьщiя до прi стенпоу върiяжьскоу, i себе бранiцесе од она...I такъва бящесе се од лiеты тысенц трi сент о Кыiве Оце, тры сенты о Карпаньсте жiвотiе, i тысенце о Кiе грдiе. Iна щасте iде до Голоуне, а тамо i стасе, а iна о Кiе грде. I перьва есе Ренсколане, i дрга Кыеi, якожде Сурень цтiае по скотоу ходяеща, а стадя водяеща десенте вiеце о земь нашю. Се бь то Голоуне бящо град славень, i тры сенте граду сыльна iме. I Кые градо iме меньщi ополоуднь, десенте граде, i всы, i селянь мнъго. А до целъ бо сен быте во ступях веске родi, i жытва се менете о полоудень. I таква Грьцем ода омень по златоу щепе i кола, а ождерелыа. До кыркоа сва носiце, о мiене о пыво выпьете о Грьк, а тврiя овь на сва, i о неме тая. I бяще тьi Русiе о плоудень твъряце град сылень Соуренж, яковъ не сездате Грьцiем. А тыi его рострще i Ренсе побiящете хтяще. I тому iдемо до не, а рстрщехом о селыа грьцка. Елане бо сiе соуте врзi Ренсколаiем, i врзе Бозiем нашiем. Грьцколане соуте не Бъзiе потщуть. I недочъловiецы оны, соуте iс каменiе iзбрящены подобiесе менжiем. А наше Бзiе соуте выразе. Якожде сме хом прящехом оды Годье, iжья навлцешете на главе свы рзя од воля а кравыа, i кожя навлцеща на щереслы сва, i тако мнiсетесе оустраще Роуште. I тые одевлецещете сращесы сва, i оголя щрьслы iдеощя до пре i преборяе. I тень краты iдехом оголены до пре а побiедехом. I аяко ста Грецьколан боагць, iзнiежде мещце сва, а тый бенде брзiе у Навiен од Яме, якiе ждещеть жртву сву до земе, абы те пiте крев го, i жывоть го умерщвляте i тыем жыте о там

Дощечка 22 Потому что те сказано о том как Квасура получил от Богов тайну получения сурины. Она есть жажды утоление, которое имеем с мёдом Радогоста и Богов этим радуем. И пляшем и венки кидаем к Сварге. И поём славу Богам сотворяя квасуру. Был муж силён, Богами вразумлён. И приходила к нему Лада и говорила ему бросить меды в воду и осурить на солнце. Потому что сурья делается если она бродит и этим превращается в сурицу. И её пьём во славу Божью. И было это до века Киева, и был муж весьма отмечен, и говорит Отец Благомир, а тот получил от Сварожича поучение как делать квасуру, которая названа была сурицей. И было это в наш Радогощ. Это мы имели в осенние дни, когда жатву заканчивали и поэтому радогощевались. И никогда иначе, потому что если который не удержит своего естества и речёт безумное – это есть от Чернобога, а если который имеет радость – это от Белобога. Также искали друзей и враги… потому что ковать мечи наши для утверждения силы и имеем силу Божескую поражать врагов наших с обеих сторон. И потому Богомир наречён Твастырем, когда тот поручил ему славян, чтобы они были когда Божье говорят имя. Сеi хва (его хвалим)… Потому что законы родя о себе, когда Боги создали род, и сами от родов тех родились. Также и Сварог есть Отец и прочие – суть сыны. И должны покоряться Ему. Также и мы покоряемся Роду, который есть отец родов, а те то роды и есть твои – с Кия до князей кiсте (киевских? сомнительно ред.). Потому что… по окончании войны готской опорочились и Русколань опустилась, к Кию пришла и садилась на земле той, там же ходившие на войну степную варяжскую и себя боронили от них… И так было это через тысячу триста лет с Отцов Кия, триста лет после карпатской жизни и тысячу – с города Кия. Одна часть ушла до Голуни и там осталась, а иная – в Киеве-граде. И первая есть русколани, а вторая – кияне, которые Сурень чтят со скотом ходят, и стада водят десять веков по земле нашей. Потому что Голунь была городом славным, триста городов сильных имела. А Киев городов имел меньше: на юге десять городов и деревень и селян много. И к слову, потому что в степях всякие роды, и жито меняли на полдне. И также грекам давали в обмен на золотые цепи и кольца, и ожерелья. На шеях своих носите, обмененное с пивом выпьете с греками, а глянете на свой скот – и нет его. И те русы на полудне сотворили град сильный – Сурож, какой не создать грекам. И те его разграбили и русов побить хотели. Поэтому идём к ним и разобьём сёла греческие. Эллины потому что по сути враги русколанам и враги богам нашим. Грецколане по сути не Богов почитают и недочеловеков их, из камня созданных подобно мужам. А наши Боги по сути – понятия. Когда воевали с готами, которые надевают на головы свои рога от волов и коров, и кожу надевают на тело своё и так думают устрашить русов. А те сняв рубашки свои, и оголив чресла шли на бой и побеждали. И многократно шли оголённые на бой и побеждали. И так стала Грецколань боагць (бегать), изнежив мышцы свои, и они были борзыми у Нави у Ямы, который ждёт жертву свою на земле, чтобы пить кровь её и живот её умерщвляет и тем живёт там.

Дощечка 24г Iдяхь оде Тiверсе, i до сынiе море а Суренже до вы. I рекохь вамо, якоже вiедiехомь само о то, i зе старя земе нашя споленства Антiева. I такоже i есте за многыа крве лiте, а по нiе Руса будешеть, яко руду лiахомь, а тако вжыжень iу до концеi будеть. О то земе нашя Славены племены i роды. Се бо Славiхомь Бозе, нiколiже просяще, леже Славiща сылоу Iех. I такоже велiчахомь Пращуря нашiего Сврга, кiе бя, бъ, а пребенде вожды о ны, о вiек вiеку до конця

Дощечка 24г Идя от тиверцев до синего моря и Сурожа к вам. И говорил вам, что как видели самое то, что это старая земля наша с времён Антиевых. Так оно и есть, что за многую кровь пролитую и по ней роса будет как руда кровь пролитая, и так сжижит её до конца. О, то земля наша, словенских племён и родов. И славим Богов, никогда не прося, лишь славя силу их. И также величаем пращура нашего Сварога, который был, есть и пребудет всегда с нами во веки веков до конца.

Дощечка 25 Се бяще те овы о Каранiу. I се град мал о брзех морстiех Русштiех. I тамо бя конезе, яковi се рще Елане бiете о отрцете одо Русе. I тое оудiеящеть рате i комонества, а iде на не, i вiтеже iе. А Еланьсте плакещесе о тугу iех i просяце iе дане платете. I та дане сне оудiеаня о овне хорязе i вiно. I то Елансте вiедяе, яко Руште пiяшуте многа i олiще на не се врзетесе i вытежете iех. I се бо грядеть волсев Ухорензе i брате iе Ословень. I тое рекста Руштiем не тварзещетесе на даре тоа. I се Руштiе не слехоща. I се оупiяе. I о тема днема Еланьште сен вргоще на онь i розтрще iех. I се погыньсте тоа зряще Руштiе отеце до степiе. I тамосе рще i сылы свiеа овлецетесе i iдьша оспеть на онiе i поврзеще iе. Се Бзi дерзяще онiе, а руце iх оукръпще. I тые одежешуть вiтеже. Се бо прящуть вразiе i тако рекуть Яко овче рострцем оны, i бедехомь саме о крае тiе владще, яко красне соуте оны. I тiе не дахом. Се ТрГлаве молiхомь Влiце а Мале. I се бо ТрГлаве наше остяжоуте ны, i брзе скощашуте на комоне вразiем пораженте творяй. I то узрящехомь, яко Бзi овладящуть оте. I се узрехомь, яко мртве соуте i оубiены Бзема. I намо по Iме крощешете i вiдете мертва телесы мнозiа, яко влiка рате Пероуня на не се вергощя i розтще тоу. I се Сварозiцы ошуе тоа текощуть, i ДежДе прiнесе побiедоу нашю во ренцiех свеiех роду Славноу об Оцех Слву держащiему, i до днесе на полiе вентежете вразе свiе могоущему. I се Жаля жалюiе над вразi i Грыне горенщетьсе о смрте iех, яко оде ренце Бозске се вергоуть. Се Карыне плащетьсе о мертвiех тiех, яко сталiсе о тропiе Боженьсте i земрещуть. I поля тоя полнене соуте мртве коще i главе оусенщены. I оуде одо телесы оурезiень i се валяще о травiе. I смрад iде оде полiе тоя. I враны летящуть до не мртве ощесы долбентесе, i ясте мужескя мясы многа понещены... Се рце Ореу Сваргь наше, яко семе iстваре Iстварю вы од персте моя. I буде рещено, iже сте сыны Стварего. I ставiтесе, яко сыны Iстварегвы. I будетiе, яко дiеты Моя, i ДажьДе буде Оц ваше. Тому достете послухашетесе. I Тые вам реще, чесо iмящете о тые дiеяте, i како рещете i щето творящете. I народ влiкь, а вытеженте о сва светы. I потлцешете родi iнi, iже iстягноуще сылы iзо камене, чюды творяе, безо комоня повензы. I свако дiеяте чудняа мiмо кудеснiцi, iже всяк бендешете грядеть, яко кудеснiк, i ругу твъряе, клентвы дiеящiе на кметь, i кметь се подробе. I тако словесы многя i многя.. I о теiех словесы омамете вьi, i подробенте одерене о златiе мiено, i ото мiено продащете вы вразiем хотяе тако. I тое Бозi вамо рещуть, i да Ореовiе завьете любь(iте) i те света зелена i жiвотня. I любьiте друзе сва i бьiте мiрнiе мезде родi. I по те одобiе бысте седьмыдесенте коненнзе нашiе, яко МезiСлав, оБоруСлавь, i КомонеБранещ i ГорыСлавь. I тако iзбрященi iны о Веще. I одлоущенi о Веще, колiбва люды не хотящете iех. Се бо тые конезе влiце трудiщесе. I се Кышек бя велiк а моудр. I тьi умре, а по не бяще iн(i), i кажедiе творяен iещо благiе о Русьi. Паменте нашiе то удржещеть, якожде iмяхомь iе Славете всак Трiзень Трi Вiеде, i потщiтесе о паменть iех на сыны нашiе, i нiкiй не сме на то запомнящетесе, яко проклент бенде о Бозiех нашiех а чловiецiех. I люды iмено го охiбнуть од вiекы

Дощечка 25 И было это у Каранив. Этот град мал на берегу морском русском. И там был князь, который говорил эллинов бить и отвадить от Руси. И удесятерив рати свои и конницу они пошли на них и разбили их. А эллины плакали с горя и просили с них дань брать. И та дань состояла из овнов хорязе (хороших) и вина. И эллины видя, что русские пьют много и тогда на них напали и победили их. И приходил волхв Ухоренз и брат его Ословень и говорили русичам не соблазняться дарами теми, но русичи не слушали и упивались. И теми днями эллины напали на них и разбили их. И видя ту мерзость русичи отошли в степи. И там накопив силы вернулись опять и разбили их. Это Боги помогали им и руки их укрепили. И потому одержали победу. И враги воюют и говорят: «Как овец раскидаем их и буде сами тем краем владеть, так как красив он». Но его мы не отдадим. И Триглавам молимся – Великому и Малому. И Триглав наш остегивает нас и борзо скачем на конях, врагам поражение творя. И увидим как Боги овладевают ими и это увидим как мёртвые по сути и убиенные Богами. И нам по ним идти и видеть мёртвые телеса многие, как великая рать Перуна на них сверглась и разбила ту. И Сварожичи слева их текут и ДежДе (Дажьбог) принесёт победу нашу в руках своих роду славному держащемуся славы отцов и до сегодняшнего дня побеждаете врагов своих могучих. И это Жаля плачет над врагами и Горынь горюет о смерти их, потому что от руки Божеской они вергоуть (свергнуты). Это Корынь плачет о тех мёртвых, которые сталiсе (сошли) с тропы Божественной и умирают. И поля те полны мёртвых костей и глав отсечённых, от телес отрезанных и валяющихся в траве. И смрад идёт от поля того. И вороны садятся и мёртвые глаза выклёвывают и едят мужское мясо множества убитых… Это говорит Орию Сварог наш: «Как семя сотворил, сотворю вас от перст моих. И будет сказано, что вы сами сыны Сотворившего и приравниваетесь к сынам Творца. И будете как дети мои, и Дажьбог будет Отец ваш. И Его должны слушать. И что Он вам говорит, то и должны делать, и как говорите то и делайте» И будет народ велик, и победите весь свет. И подчините роды иные, которые получают силу из камня, чудеса творят – без коня возят. И делать чудеса без кудесников, которые всякий раз будут приходить как кудесники, и сквернословят клятвы давая на кметь (воинам) и воинов себе подчиняют. И так слова многие и многие. И от тех слов онемеете вы и подчинитесь рабству и золото поменяете и то что наменяли продадите врагам так как они захотят. Поэтому Боги вам говорят: «Да любите заветы Ория и мир зелёный и животный, и любите друзей своих и будьте мирными между родами!» И с тех дней было у нас семьдесят князей наших, таких как Мезислав с Боруславом и Комонебранещ, и Гореслав. И избраны они на вече, и отлучены от веча, когда люди не хотели их. Те князья были великие труженики. И Кышек был велик и мудр. И когда он умер – после него были иные, и каждый творил благо для Руси. Память наша то удерживает, и будем их славить на всякой тризне Трi Вiеде (Трёх Вед), и потщимся память эту передать сынам нашим, и никто не смеет это запамятовать, потому что будет проклят и Богами нашими и людьми. И люди его отвергнут навеки.

Продолжение здесь

«Шанс на спасение»: зачем Украина атакует атомную электростанцию

Политолог, историк, публицист и бывший украинский дипломат Ростислав Ищенко, отвечая на вопросы читателей «Военного дела», прокомментировал ситуацию вокруг украинских обстрелов Запорожс...

Они ТАМ есть! Русский из Львова

Я несколько раз упоминал о том, что во Львове у нас ТОЖЕ ЕСТЬ товарищи, обычные, русские, адекватные люди. Один из них - очень понимающий ситуацию Человек. Часто с ним беседует. Говорим...

Украинский сепаратизм как катализатор русского национализма

В последнее время в просвещённых кругах с тревогой заговорили о мигрантофобии. С моей точки зрения, это в корне неверное определение проблемы.Мигрантофобия существовала тогда, когда час...

Обсудить