Велесова книга ч.5 (окончание)

1 713

Предыдущая часть здесь

Дощечка 30 Се бо хрнящехомь Пытаре Дяiе, якожде Тые особень iе стащеть о Матрi Протiеве. Се бо те беньще о совстенпленя до крынь, i Та iдяшеть ренцемы вздя до хленбь. I се дащеть даже, якожде iде i насiце Ть. I то iмяхомь жытень нашю, i жню вiенхомь о Славе Iе. Се бо Протiеве iе Земе нашя, i ту хранiхомь, якожде Оцы нашiе. I се повiенцехомь Сварзе i Земiе. I правiхомь свадiебь о ты, якожде хомь. Се Тварiць iе Сварежь, i Протiеве iе Жена iе. I се празденсты iмяхомь дiеяте, якожде о Муже i Женiе. I сьме дiце iе. I тако рецiехомь Бендещете Те здравiе быте i ащстене, i iмате деты многа. I се бо ухвалiщетесе. I тако зря Те до вод боуде велеплодьня, i се даящете менже о све Пiтаре. I да обенщете Твiем будiеше плня плдiе i овощь i зрны. I се радiехомь о тоi, i огураздь ящеть Тiе. I то бящете тако до конещень ден. Се бо вiерны Твiе омолящуть о блазiех и добiех, да бендещете iхма жывоть уснцень о птрiебны, i о жрятесе тiе отому, i дрзещете сен о воладносще Твiа. Вiергунь бо можащеть о хлябе даящете соiмяхомь нуже нашiе. I молiхомь о те. Се бо Ондере iмiяхомь, якевь iе iнь Парунець. I се вержде врзе на хрбетеще, i такожде отрще главы iе, i жещеть о небы, i кiдьн iе о моря i пуще. I се суше натеце брзiе о краiе цужде. I тамо iе до щасы, ажьде Пытаре iе одовенде можде носще, iдяшете оспiете i верждесете на не, i тленщете iе. А то сен мoляxy Бзем о та Жалiе i Горунiе тые. I сiце ста Бозе о меже тоi пернде Сварегь. I Тоi одевтще руце своя оде браде i повелящеть дажьде тецащете сен до гомыте тоя. I се перст усхля насiцете сен можащеть о Волiе Бождесьте i злаще сен можащутесе трцате до ТварДее. I сен зряцете Суре. О се бо Суре жiвящете о ньвоу i плiяцете сылоу зеленех крiа i злаще. I се сее реньце ожiеть i зеленесеть, i та вiены ращiе, i оберехомь овiа до жiтенець нашiех. I се вiеноу одевержехомь д(о) онiе. I рещехомь, яко Вергунiець Ондере оупаднеть до ны, i ае расще вiена i злаце тя. I се iмяхомь iсце ядете хлiебы свя. Се бо се верзждехомь онiе дроу, i то дiеяхомь брвне опросще. I рiецiехомь, яко iе iздiе, а потiем заждiехомь огены сыльныа i верждiехомь до не брвене тое, якожде агень быеть до небесы, i тамо язень iе се трзещетьiсе двыа i трiе сен дiелыте. I те iес знаце од Бозе, яко любiсце жерьтва теа оНiем, i хотящуть оНоу. Аще бо тьiе блоудень iнь, якове олещашеть Бозе тоя одiелящеве о Свргы, iзверзждень буде iз рды, яко не нiемя хомъ Бозя развiе Вышень. I Сврг i iны соуте множествы, яко Бг iе iедiнь i мнъжествень. Да сен не раздiлящеть нiкiе тоа множьства, i не рещашеть, якожде iмяхомь Богы многоа. Се бо Свенть Iре аде до ны, i да боудiемь достiщены овiа

Дощечка 30 И храним Патера Дыева, потому что он особняком стоит с Матерью Протиевой. И те были о совстенпленя до крынь (от начала века???). И она идёт, руки возведя к хлябям. И даёт дождь, когда идёт и насыщает их. И поэтому имеем жизнь нашу, и жатву пожинаем славя Её. Потому что Протиева есть Земля наша, и её храним также как и отцы наши. И повенчались Сварга и Земля. И справили свадьбу они. И Творец есть Сварог, а Протиева – жена Его. И праздник этот должны делать как для мужа и жены. А сами мы дети Их. И говорим: Будьте здоровы и счастливы и имейте детей много и этим гордитесь. И так, видя это, до воды будет велеплодная, и её даёт мужу своему Питару. И да по обещаниям Твоим будешь полна плодов, овощей и зерна. И радоваться будешь тому и будешь обладать тем. И так будет до конца дней. Потому что верные Тебе молятся о благах и днях, да будет их жизнь обеспечена потребным. И жертву приносят тебе, потому и держатся владения Твои. Вiергунь потому что может давать с хлябями всё в чём есть нужда наша. И молимся о том. Потому что Ондере имеем, который есть иной Перунец. И свергает врагов на хребет и также отрывает головы их, и говорит с неба, и кидает их в моря и пущи. И засуха пришла быстро из краёв чужих. И там она останется до того времени, пока Питары её не отведут, влагу принеся, и, идя, осыпают и свергают на неё и уничтожают её. И молим о том Богов Жалю и Горынь. И так стали Боги на меже перед Сварогом. И тот отведя руки свои от бороды и повелел дождям течь до гомыте тех. И эта земля усохшая насытиться может по воле Божьей и злаки могут трцате (прорасти, торчать?) к ТварДее (тверди?). И видите Сурью. Потому что с Сурьёй живёте, с него получают силу зелёные края и злаки. И с её рук оживёт, зазеленеет, и жнивьё растёт, и соберём его до житниц наших. И это жнивьё возвратим ей. И говорим, что Вергунец Ондера падает на нас и оттого растут жнивьё и злаки те. И должны истинно есть хлеб свой. Нагромоздим на них дров и бревно очистим. И говорим, что оно iздiе (изойдёт), а потом зажигаем огонь сильный и бросаем в него бревно то. И огонь бьёт до небес и там язык его трещит и делится на два и три. И это есть знак от Богов, которые любят жертву ту Ним и хотят её. И если блудень иной, который олещашеть (поносит?) Богов, отделяя их от Сварги, извержен будет из рода, потому что не имеем Бога кроме Вышнего. И Сварог и иные множественны, как Бог един и множественен. И не разделяет никто то множество и не говорит, что имеем Богов много. И свет Ирия идёт к нам и да будем достойны его.

Дощечка 31а Пожещемо Тi Бъже, якосе намо деяцешi суру пiтi смьртну, а на врзi грендешешi, а тоя бiяшешi мещем Твоем. Мовлено мзгоу а свънтем мрщiшi ощесы. А анъщ на не натенчаше, абы с(iа) iанзнещент(i). I то оубо i Пероуну. А то мовленхом сен, якось cНе збавiтiхомсе врз(i) i грябъ. I да iнде тоi ден, яко хщешi Ты. Аз обо, iх iмо упрензвенцещi, а гръмiтi на ны. А то бо iсте Сiла Тва на нь поля оплоднящi, а грьм i дежде лiящетiсе на онь, i тьму семы блазi, яко iдехом по Вълi Твоеi...Азъ бо утреня Слва Тi ренщена iмах. А тако рцемо, яко блг есь, а подтащ благ нашiх...упръщеная оны суте, як(о) овця утещашут...да iмешi ны ве всi днi. А да будехом Тi вiрнi i до конце Славы Твоея...Отще бо наш есе, а да вожде. А да бендiщi таково сi днi...Жьртву Тi првiхом овщане бращно. А тако поем Слву а Велiкоща Твоя...Слвiхом ДаьБо. А буде Ты нашь Пъкрвiтел а Застоупiщ од Коляды до Коляды. А плодi на полех, а да яшет трвы на скотiя. А да намо во све днiе гъвядя оумножiтiсе, а зьрна жiтня множесть, абы хом медъвiщi затвржетi а пещ(i), i Бга Свта слвiтi, Соуронже бо сть одрещен(о) од озiмы а тецi на льто. Тому бо поемо Славу, яко Оцi во полъх...Слвiхом ОгнеБга Семьiрьгла, древо грызуща а сламу, а огнекуде лiце розвiяштя во утiев, ден, а вчерi. А Тому быхом дящi за соутворене брашно а пiтiя, яко есь Едiне хранiм во попелi. А Того вздыймо, а горiтi земе наще. Улежеся од Сун а до Сун, а свен рожяа влкi. Суте тамо бо хоросi луцi, а тамо ведымо говяды. А проплодiтiсе iмо Волiу ДажьБу, Его же Славхом

 Дощечка 31а Скажем Тебе, Боже, как нам делать сурью пить смертную и на врагов идти и тех бить мечом Твоим. Сказано: во мгле и на свету морщить глаза. А иначе на них натечёт чтобы их уничтожить. Так и с Перуном. А то ведь сказано, что с Ним избавимся от врагов и разбоя. И да придёт тот день, как хочешь Ты. Я об их Им предупреждён, и гремит на нас. А то истинная сила Твоя наши поля оплодотворяет, а гром и дождь льётся на них и потому семена благости, которые идут по воле Твоей… И потому я утром славу Тебе произношу. И потому говорим, что так как благ есть и подтащ (податель) благ наших... упрощённые они по сути, как овец утешают…да имеем мы ве все дни. И да будем Тебе верны до конца славы Твоей… потому что Отец наш есть и наш вождь. И да будет так все дни… Жертву Тебе правим – овщане (овощную) еду. И так поём славу о величии Твоём… Славим Дажьбога, и да будешь Ты наш покровитель и заступник от Коляды до Коляды. И плоды на полях и да возьмём травы для скота, и да нам в свои дни стада умножит и зерна житнего умножит, чтобы медовики запекать в печи и Бога Света славить – Суронжа, потому что как говорится от зимы течёт на лето. И ему поём славу как и отцы – в полях… Славим Огнебога – Семаргла, дерево грызущего а сламу, а огнекудрое лицо развевается утром, днём и вечером. И Ему бываем благодарны за сотворённую еду, питьё, которое есть единое храним в пепле. А его поднимем и горит земля наша. Уляжется от солнца и до солнца, а свет рождает великий. Там хорошие луга, и туда водим коров. А приплод имеем Волiу Дажьбогу, Его же славим.

Дощечка 31б Iда домi сва, а iда мi суштi. Да светiтася iмено Го Iндра. Ак бо то нес нас Бга меше, Бгi а Ведi знаштi. Так оспiем бяхом мошт Его. А iма мы стадi скотя, iж брежехом от зла гобзлавiсл(а). А та стады убржен бяше. А так семе Го Арецко прiдша од земе Арстiй до края Iнська. А тлуцемехом до прi, дятi да раi трвня скот злi злащенiя. Тамо вселiе влiко нас обояня. А тамо ръце Отец глс Арiу, в трi сыны дълятi на трi родi, а iда до полудне, а то западаню слонцевъ. А т(о) бясте Кiй, Щк а Хрiв. А так пдълав кт iдша iнь трi ръдн. А та сiда вськ до гмть сву. А Кiй бо рще става грду, а тому iме дано ес Кiев. Тамо зiму жiвахом, а тецем овсьне сiц до плдне. А там скт псемь до прва лъта. Аж же бъ къй вiдай тыя не iзесащ хвалу Бозъм трiклят буде. Слава в Парунi, Бгу нашiему, Iжь бо ны хранящъ. А такъ Бъжъ здравiю Датель благi зъмны подающь. Тому бъ палiм огнь въцень в градi Новъ на Влховi, а на горъ у лъсов, а ть дубровъ божъ брезы, небъ дубя по нiва, дiжь Бгi наше соуть втому, яко ДаЖе есь даятi просяцiм, а то Ть Бъжъ хвалiхом

Дощечка 31б Идя в дом свой, пошли мы сушей. Да святится имя Его – Индра. Потому что нёс нас Бога меч, Боги и Вед знания. Так будем воспевать мощь Его. И имели мы стада скота, их берегли от зла гобзлавiсл(а), и те стада убережены были. И так семя его арийское пришло от земли Арийской до края Иньского. А тлуцемехом до прi дятi (Увидели? по приходу) да раi (рай) травяной, скот возле злаков. Там веселие великое нас объяло. И там говорит громко отец Арий, что три сына делятся на три рода и идут на полдень и на заход солнца. И это были Кий, Щек и Хорив. И так поделили – кто идёт в какой род. И те сели каждый в гмть (землю) свою. А Кий сказал – ставить город. И ему имя дано – Киев. Там живём зиму, а по весне сiц (идём) на юг. И там скот пасём до прва (первого?) лета. А кто же видев это не iзесащ (изъявляет) хвалу Богам трижды проклят будет. Слава Перуну – Богу нашему, потому что Он нас хранит. И так Бог здравию даятель блага земные подающий. Поэтому и жжём огонь вечный в Новом граде на Волхове, и на горе у лесов, и у тех дубрав божьих берёзами между дубов по нивы, да Боги наши в них, когда есть просим и то тех Богов хвалим…

Дощечка 32 I се бясте поврждена Рузколане одо Годе Iерменреху. А тоi хте жену од роде наше i ту повренжде. Се вуцеве наше тещашуте на не. Iерменрех розбiеше iе, i поврнедете Русе. Боже Бусе i седемдесент iне крыженщiе. I ту смута влiка бясте на Русех. I ста младенч Вендеславе i сбере Русе а веде iу на не. I тоi крать рострще Годь i не да Жале нiккiда тещете. Она до полноце. I тамо зъмезенцсе Лад. I се Карене се, Радоще се, i Дядь наше ДажБо сь весемо то горденьстве, яко одържеще Оце наше...многство намо, не бодве дбы многа. I такожде земе Годьстя оста Руська, а до конце пребоудете. А МатiрСве ръщiше Русе, якова можящете селятесе околы сва. I кольбва оня згодьща, тоя Грце венде iу до пре, а о друзе, i без о конце. I тамо Русе стратьщесе доцеса, i мнозе вое падьща. I iде Русе пронщ одо Грце i седне Дону а Донце, а позде iдьца Непре i Донае, i тамо мiрне жiве. I те крато врзе Обре налезща на не, i ащеж не одержехом о добре...збыте намо, якожде отровоу i до конце i дiелязе на неi. А то тещехом бренеде Русе а зволете iе, се б то саме згiнехом. Се старе Родiце рещехуте i ряхуте клентбу о вiстноще i држащете iе, аж до смрте. I семе iмехоме умерте, а Русе зволете. Рещех, iже кые не волете теце до пре, а теце домоу све, уймехом еуде го, а дахоме iмяхе го будехом до Грце, яко вола работате...кара го будете тяжка. А Род его iзверъете i жалеве оплашете его, (i) iмено его забоуднесете, i семе. Вытензе преславiене боудоуте од род до род нашiех...Сьме тые Мытреда подряняшехомь, i сьме Рузколуне не бржехомь. I ту нагле вiдяхомь пред ны Iегунште тые, як вiце ходяшете в ноце, отрокiех хiцкех. I то сьме перещехомь об оны i розтрщехом iе, i се утрпiехомь многа зла. I се по Iегунштех налезе на но(i) влiка бiда. Се б то Обре, яко пiсок морстеi, якове рщеце дате одерене Русе целоу. I темо Обрем оставiхомьсе а ста перехомь. А не быоте Ладу во Русе i се то Обрiе одережесте сiлоу вiтезенства на ны. I се вуце Дуле премоущень бя од Обре, дате…вое све, а гредещете на Грце, i сiа вехомь, а не iмяхомь iна, а тако о Веще удеiяхомь подiе вуiце i...воiе iдяху до Донаю а дале, i отудься не поврте. О тоi щас Волiня ръкщя о едноце нашiе, i рд од рду догоднесе, i...одержехомь сылу влiку во едець, дiяка сте. I ень щас Оце наше годiщася на она. I бе по Обрех. Такожь днесе iмяхом стаде до смрте, а прятесе о земе до конця. (А) небожде Грец iде на не а сылоу грме. Не б те Перуно намо есе Вутце, а зе Тое Грце рострщемо. Зрете, камо вран лесдящеть. А тамо будiе смрте, а летяшьеть тые до Грк. I то боуде

Дощечка 32 И была повержена Русколань готами Германореха. И тот хотел жену от рода нашего и её повренжде (убил). И отцы наши пошли на них. Германорех разбил их и завоевал Русь. Боже Бус и семьдесят человек с ним были крыженщiе (распяты на крестах). И смута была великая на Руси. И стал молодой Вендеслав, и собрал Русь, и повёл её на них. И он сильно разбил готов не да Жале нiккiда (без жалости). Пошли они до полноце (до полуночи, на север) и там зъмезенцсе (замёрзли). Лад и Карина, и Радоще (Радогост?), и дед наш Дажьбог со всеми тем гордились, как одержали отцы наши… множество нами, не бодве дбы многа (не будет дней много?). И так земля готская стала русской, и до конца пребудет. А Матерь Сва говорит русам, что можете селиться вокруг сва (их?, её?). И когда они согласились, те греки довели их до одной войны, потом до другой, и так без конца. И там русы были разбиты и много воинов пало. И пошли русы прочь от греков, и сели на Дону и Донце, и позже идя на Днепр и Дунай, и там мирно живут. И тогда сильные враги – обры напали на них и ащеж (чуть) не одержали с добром… добытым нами, которое оторвали и до конца i дiелязе на неi (и деля его). И пришли берендеи русы и освободили их, сами же бы сгинули. Это старые родичи говорили и давали клятву о вiстноще и держали её аж до самой смерти. И сами должны умереть, а Русь освободить. Сказано, что те кто не хочет идти на битву, а идёт домой к себе, уймехом еуде го (уподобим Иуде его), и отдадим его грекам, как вола работать…, кара его будет тяжкой. И род его извергнет и, жалея, оплачет его, и имя его забудется, и семя. Победы преславные будут из рода в род нашего.… Самого того Митридата подранили, и саму Русколань на сберегли. И видели наглых перед собой Iегунште (гуннов) тех, как вiце ходящих в ночи, отроков хищных. И сами сразились с ними и разбили их и сами потерпели много зла. И после гуннов налезла на нас великая беда. Это обры – как песок морской, которые решили поработить Русь целую. И тем обрам оставили и перешли. И не было лада на Руси, и обры одержали победу над нами. И отец Дулеб вынужден был обрам дать… воинов своих и идти на греков. И это знали, но не могли иначе. Итак на вече удеiяхомь (решили) подiе (событие, слухи) вуiце и… воины пошли к Дунаю и далее и оттуда не вернулись. В то время Волыня говорил о единстве нашем, и род с родом договорились и… получили силу великую в единстве дiяка сте (каким стоим). И в это время отцы наши согласились на том. I бе по Обрех (И с обрами было покончено). Также сейчас должны стать до смерти и бороться за землю до конца. И безбожники греки идут на нас и силой гремят. Но разве не Перун наш отец? И поэтому греков разобьём. Смотрите, куда ворон летит – там и будет смерть. А летит он к грекам. Так оно и будет.

Дощечка 33 оне стягнуте...i се бореще…не будете тако…се бо Бозе iмуть…вое же Iдемо iстеу стегоу…выiдемо...ас...i е...за iне...лучi...Дону яте...се гонещ прiтещ i тый реще се вьржете Дунае еi, i тамо Волохi бiтi…i се рострщенi ныне...Се б то на древлей щас мнозе род сътрящу вутце. Ове же iмяху Старце i Въще. Iнi поiмяще кънязе, iже събряще по семдеме коле од Коляде до Коляды. I се весек род правiсе. Коудеснце жртве творяе, i свяке род iмяще стара коудеснiко, iже iнем Радогоще даяе, i се прве iма на щеле ДажБо по Нем же творi...Водлосе воi iдаште на ны...нi можещi...ставете се потво...доу...кръв от...от ере...Се трябо няшя о се дене iмъхомь, як Още нашi(о). О по Нестьем брезi, i оу Росiь грде iмяще бяшут(i). I се Руштi iдьша от Бълоi Вяже i од Росiе о Непре земъ i тамо Кые утворе грд Кiев. I се соуконiце Поляны, Древляны, Крвiще i Ляхъве на кущу Руську. I ста Русiцi. Се бо сьме главе. Рчехом, яко ста ово десны нашя а буде се науенж i покоi...овъ стечьа до моуске градiехом москв а бiа очаже i пыiмо се суре оня. Се бо то ьо огренде се iа от оны. Се бо сылоу iстрече а моудростiу овлечене i сiяху iня во мышленех шдеху на вразе оу нашiех i разбiемо i...не почаме...iже се споменехом Моску, яке Славене до куче давеii i едiнства земе удъя...аче бо в разумеiе ходячуть, да iмуть потъ све...неiкii бо соуте вятiче родiмiче...помiнмо брасте Моску, еже бя едiн i мы такожде едiнi бяхомь...вълох бо есте велкi. Сего радi iдем, яко братеск вiна пiяхом...Се бо не смiете назадо глендешете, толку о пред...i се iдяшете Данае...Ромеiь же худо есе...а халабутi бл...есе вое роместе суте жъхолiвi...удержече Славу но полi, i се Ромеом одеплачено за зло iех. О се гноi...одяте, i се страве ядьме о тех же нiрiд...Хорьпi вiзволяче Русы...i се Фряче iдуть о пред...i стогне мече све на вас i...i ть пря прбуде до конче денi...I се кръв пiеншете о свензе брасве до смерте. Не божь посчеснуте...вълосе бо наш...iсьме iе...отъв...радогоче се о тоi..якъ бо свенто...iмяхомь о воi по...спяте наше. Не iмяхом...въратете се. Се б узде

Дощечка 33 они стянуты… и борются… не будет так… это Боги имеют… воины же идём стезёй истинной… выйдем… ас...i е... за иные… лучше… Дона поиметь… это гонец пришёл и он говорит враги на Дунае есть и там волохи были… и они разбиты ныне…. Это в старое время многие рода сътрящу (страшились) отцов. Они же имели старцев и Всевышнего. Иные имели князя, которого выбирали по окончании седьмого круга от Коляды до Коляды. И так всякий род управлялся. Кудесники жертвы творили, и всякий род имел старого кудесника иной же Радогосту давал. А первый имел на челе Дажьбога и ему же творил…. Водлосе (Волоховы) воины пошли на нас… не могли… ставить это потво...доу...кръв от...от ере... Это требу нашу о сем дне имели, как и отцы наши. О по Нестьем брезi, i оу Росiь грде iмяще бяшут(i) (По нестьем (несуществующем) берегу и у Роси-граде должны быть). И русские, идя от Белой Вежи и от Роси на землю Днепровскую, и там Кий построил град Киев. И соуконiце (соединились) Поляне, Древляне, Кривичи и Ляхи в кучу русскую, и стали – русичи. Сами себе голова. Говорили, если стать около десны нашей и будет науенж и покой… которые стеклись до Моска, придя в Москву, делали очаги и пили сурью они. И его ограда есть для нас от иных. Потому что силой встретил и мудростью увлёк, и сеял иное мышление идя на врагов наших и разбил и… не начал… которые вспоминают Моска, который славян до кучи свёл и единство земель удельных… потому что в разумении ходят и имеют потъ све… (потребу? свою) некоторые по сути вятичи, радимичи… помянём братья Моска, который был един и мы также едины были… вълох (богатырь) потому что есть великий. Ради этого идём, чтобы братское вино пить… И не смеем назад оглядываться – только вперёд… и идёт Данай… Ромеи же худо есть… а халабутi бл… воины римские пугливые… удержим славу на поле и римлянам отплатим за зло их. О, эти гноi… одетые и эту еду едим с тех же нiрiдХорьпi освобождая русы… и эти фряги идут с пред… и стонут мечи свои на вас и… и та борьба пребудет до конца дней… И её… отъв… Радогост этот с той… как свет… имели воинов по… спят наши. Не имели… сражаться. Это б узде

Дощечка 34 Се бо кнзеве Кыу до умь спаде ходящете на Блгаре. А ту рате пождене до полуноще, а ажде на Вороненце iде. Стамо ожеся, i тако бя сва воя Полеша обращете iма. А се бо глуде iсьва бере. А тако Голыне градь Русек одбреща об ете сва о Донея земе. Такось те ова крае одебра i Русiтце насъдеiва. Лебедень бо седете у граде Кыева о горень, акожде iзразена умем, а правете оде хряма. Се бь то трзеце Iланьско а Орабе правете уздре, яок очiньматеть. I се Кые одевенде плка сва од врзе, i камо Блгаре не пренеще се одь овiе земе iмате родева даяще. Се бо Слва ходяща усоi объсва, а тамо пощаше о Годе пратещесе, i сыла людьва а ту ждене о прще. I такосе земе нашя остезесе о крае до крае, яко Русколане. О бытьва се бо даяну Бзем опрещехом оде врзе, i тако т(у) удржещехом себе. А Голынь град бя ста влiк i богатьвено. I се бо врзi iдьша до нь, а розгожьде тые, i стена iзжегеще. I се мяхом бранете тую крепе нашю, i до Русенце одржещете. Се бо земе Влзецi е, а Ра рьеце обапола сен те. То бя сва она земе Оце наше. I ту iмяхом зацiлете она сва, а убрежехом. Оiд(а), а тамо бо преземехом сте. Руду кревь улыемь до нь, яко та буде о нас, а выводе нашя о ране сероце. I кревь iсотеце на земе, i то Руська кревь, а земе, еже м(i) ящесехом. Тому а зренхом таку поуказiцоу во дне нашя, а iмемо грясьте до стоупiе iе. Се бо да не гонзехом се земе нашеа, а бендехом по вецы Русе. I стрже намо Пероунь стрла сва, абы хомь сылоу Iго на взенiе яхомь, а врзе одтрцете. I бящь тако вiек цело. Та се бо пре не оустiхавае, а тако боря iме. Опознахомь се на она сылоу своу. А iдехомь до Голоуне а до Суренце земе. О та еце моря Дульiебста, а о лiева Годе. I прiяма о полудне бiя ста Iланьште. Се бо снiема трзе творяще, i ждехом се жiвоть нашь. I опрецiехом сылы сва до коупя. Се бь то рцьiехом громьще Слвау Бзем. I тамо оудяхомсе cуре i пыiмо ову о Славоу Бжьскоу, a ряхом дбра есе. I ту одiелiхомь стоупе тую на о роде сва, i обряхомь Скуфю Влiку, овна i кравя, якова ста нашю сылоу жiте стржде травя, i ту водете убрежiехомь два вiецы. Днесе iмяхомь студню зiме, i не iмяхом сiна. А до сенте ны iдящете до полудня на зеленiцю, а на крме злащне од Еленем. I тые отрще ны сiлоу до земе студьнiя, а бехом о гебелы, i не смiхом лышатесе о зеленцю мiмо враждоу еланьстю. I тоя зеленiцоу не бероще, i прiямi зле сенте, а не хтящiе о помоще нашю. А то рцiехом омстете за тоя дiяна, а оплатете отва iма о щас iхевь. Се бо ть Оце нашiя рещя овладенте земе тоу, i жденете Грецьколане тоя до моря. I станцю прiнесще грудiмы протьва iма, i оуразiхомь о предь, i дiяхом прю велку. I Грецьколань мрьна просеае, а конщете валiцу нашю. I такохом доста зеленiцю о зiмi, а крмiхом скотя сва, i рiещехом Слву Бзем

Дощечка 34 И вот князю Кию на ум пришло пойти на болгар. И та рать пождене (спустилась) на север и аж до Воронца пошла. Стали там и своих воинов на охоту обратили. Потому что голод их одолел. И так Голынь – град русский отобрали об ете сва о Донея земе (для себя с донской землёй). Так вот этот край отобрали и русичей насъдеiва (населили). Лебедень сидит в граде Киеве о горень (на горе), она изощрена умом и правит оде хряма (от храма). И торговцы эллинские и арабские увидели каким должно быть правление. И Кий отвёл полки свои от врагов, и куда болгары не  пренеще се одь овiе земе iмате родева даяще (не принесли это от этой земли родящей?). Потому что слава ходит между обеими и там побеждены были, с готами сразившись, и сила людская та многократно о прще. И так земля наша осталась от края до края, как Русколань. С битвой этой данной Богами отбились от врагов и так ту удержали себе. А Голунь-град стал велик и богат. И враги пришли к нему и розгожьде (разорили) его и стены пожгли. И обороняли ту крепость нашу до победы русской. Земля Волжская есть, расположенная с обеих сторон Ра-реки. То была земля отцов наших. И её должны были сохранить в целости и уберечь. Оiд(а) (Пришли) и там остановились. Рудую кровь пролили на неё, поэтому она будет наша и выводе наша с ранами в сердце. И кровь iсотеце (стекла) на землю, и это русская кровь, и землю мы заимели. Потому и смотрим, как покажет день и пойдём до степей тех. Да не гонзехом (потеряем, отдадим) эту землю нашу и будет во веки русской. И шлёт нам Перун стрелы свои, чтобы мы силу его на взенiе поимели, и врагов разбили. И пошли до Голуни и до Сурожской земли. А та есть на море Дулебском и слева готы. И прямо на юге были эллины. И с ними торжища творили и ждали жизнь нашу. И опрецiехом (собрали) силы наши до купы, и прорекли славу Богам. И там оудяхомсе (изготовили) сурью и пили её во славу Божью и ряхом (говорили) хорошо. И поделили степь ту между родами своими и обрели Скифию Великую, овец и коров, которые стали нашей силой жить и страждать травы, и их водили и уберегали два века. Ныне имели студёную зиму и не имели сена. И до сенте (до ста? до сих пор?) мы пошли на юг на зелёные луга и на корма злачные од Еленем (к эллинам). И те отбили нас силой к земле студёной, и то было гибелью, и не смели лишиться пастбищ, минуя вражду эллинскую. И те пастбища не взяли, и сражались зло, и не хотели помощи нашей. И говорим: Отомстим за те деяния и отплатим им в своё время. Отцы наши говорили, чтобы мы овладели землёй той и отогнали грецколань ту к морю. И стали прiнесще (плотно) грудью против них, и поразили о предь, и сотворили битву великую. И Грецколань мира запросила, и кончили нападение наше. И так вот достали пастбища для зимы и кормим скот свой и речём славу Богам.

Дощечка 35а Се субо, совьство нашiе прещiноу бя, якове сва iмяхом словесы облiцена дъяе. I тамо рьцъхом во iстiну блгая о рдем нашем, да не лждехомо. Тоя iстову рцъхом. Оня о прве Бане наше повяждехомо, а кнезi iзьбряые i менатен. Бо Кiська тое iдте, i венде родiце о ступiех со скутя сва до полудене. I тамо, iдеже Суре сящешете пребы. I прiшедь о не ОцОереi, i то до не рще Обасвы iмяхом децкы i меже i жена а старще (i) iмяхом борънiте од вразем. I такво рещехом, iжь племены еiдахомь, овна сва а скутя до нь, i будяхомь племено iедiно. Се Бозе натщуть намь. I зряхомь добля, донде жь вiецы о вiецых. О колi щеяхуть поща, бо теi рещашете Хы бо iедiне. Такожье i iно рещеть. I то ОцОреi одвежде стяды сва i люды од оне, а венде овыа подалежь. I рще Тамо уздобiехом градь i тое Голыне бендешеть, яква iе глоа ступа i лiесы. I Кiсько iде проще. I се бо ть венде людь сва до iнi, да не смешаете со людва ОцОре. А се теi iесь старщче. I тако сотъврящь о земе тые градiе i оселя. I тако Кiська одiшедь со людь, а утворяi земе iноу. I тамо съдешеться. I такво одцелiе одомзесешеть оте обаве. I тако ряхомь бендеще цюже онь iнi. У вше те жытьва i сылы iмяе не прце, онь друзеа. I бяшь Кiсько теi Славень, i людьва ОреОце Слвна, якожде Слва претеще iхьма, а Поле знаще iхьва, яко стрiеле а меще знаiеть

Дощечка 35а Это сугубо совесть наша причиной была, когда говорили слова обличающие. И там говорим во истину благое о роде нашем да не лжём. То истину говорим о нём – первом бане нашем повествуем, и князи избирались и менялись. Потому что Кисек тот идёт и ведёт род в степи со скотом своим на полдень. И там где солнце садится пребывал. И пришёл к нему отец Орий и говорит ему: «Оба мы имеем детей и мужей и жён, и стариков и должны обороняться от врагов. И так говорю – давай племена объединим, овнов своих и скот к нам и будем племенем единым. Это Боги говорят нам. И зряхомь хорошо донде во веки веков. И когда щеяхуть начнут, потому что те говорят Хы потому что едины». Также и иное речёт. И отец Орий отвёл стада свои и людей своих от них и повёл их дальше. И говорит там уздобiехом (устроим) град и он Голунью будет, потому что там голая степь и леса. И Кисек идёт проще, потому что он ведёт людей своих к иным и не смешал с людьми отца Ория. А он был старше. И они создали на земле той города и сёла. И так Кисек отошёл с людьми и создал землю иную. И там съдешеться (остался). И так от целого одомзесешеть (отделились) те оба. И так сказано, что будут чужими они иным. У них силы и жизнь имелись, не противоречащие их дружбе. И был Кисек тот славен, и люди отца Ория славные, потому что слава претеще (сопровождала) их, а поле знало их как мечи и стрелы знает.

Дощечка 35б Со бь те преiде Iзве до края iего i поща скутя оберещете. I се Кiсько налiезе на не. О прве ождене, i о два, бящь ождене нь само i людьва. Бящеть гряхомь покрьме ста. Теi ядьща мнозя ощесыа людьве, поврзете од меще. I се глаголящь ОреОце, яко мртве ущернiе на гряхома, i тыiе погряхоуть радощема свема, i ядь пдерзе е. I се бь то омрзещесе серьце ОреОво, a рiеще родiцема Подержете Кiська i люд iеу. I та комоня седьлащете взi. А се врзеще на Iезе, i бяща по неi, якожь растрщенi соуте. I то мяхомь вiедете до iсьва, iмяхомь сылоу до коупi. А не iнь не можащете одерзете ны. Тоi бо то iстенпе не одевзящехомь об ова, якожде Руште соуте, а себе Слву iмяхомо, iзрщеноу од врзе, якове гърляшоуть до ны. А вiдяе iе жiдьбо нашье, iскусе те iмють до братень нашiех о србре на меще ны, i одь гоньщарстi горьщке уедано про сыныовiе ны. Жыдьбо нашiе о ступiех ece до конце нашiе. А i нюждье ны до све, i тамь не iмяшуть намо рещешете о iнь жiвоть. Се бо словiесы нашя iстьве соуте. I iхова леждена. Се бо лузь рещашуть, i нея iмуть

Дощечка 35б Это было те пришли Iзве (язы) в край его и начали скот забирать. И Кисек напал на них. Сначала отогнал их, а на второй раз отогнали его самого и людей. И воронам был корм. Они выклёвывали глаза у поверженных от мечей. И говорит отец Орий, что мёртвые покрыты воронами и те кричат в радости своей и дерзко едят их. И омерзело сердце Ориево, и говорит родичам: «Поддержим Кисека и людей его». И они коней седлали, и напали на язов, и били их пока не разбили. И увидели, что имеем силу в купе, и никто не сможет овладеть нами. И эта истина, не одевзящехомь (не отберётся) от нас, потому что мы русские по сути и себе славу имеем высказанную от врагов, которые гърляшоуть (кричат, горланят) нам. И видя её, жизнь нашу, искушают они братьев наших серебром на мечах наших, и от гончаров горшки даём для сыновей их мы. Жизнь наша в степях есть до конца нашего. А и нуждаемся мы до све (в ней?), и там не должны нам говорить об иной жизни. Потому что слова наши истинны по сути, а их лживы. Потому что ложь рекут и ней живут.

Дощечка 36а Предрещено есь од старь щасе, якожде iмяхомь сосполете со iнi, а творяще держевь велкоу од роде те. Iмяхомь Рускень нашю о Голунiе, а трi сенте градiе i селя, огнiц, дубнех дымь. Есь тамо i Пероунь iе нашь i земiе. Се бо птыця МатрСва спiевашеть о дне тые, i ждехомь она на щасе со iне, якове врщатесе iмать Колы Свражье до ны. I щасе тые за све iдошуть до ны. Рщехомь МатрСве, якожде бендехомь брантете земь нашю лепiе Венды, якве iдьша до западь Суре i тамо пред врзе земе раящуть i хыбеню вiру iмуть, одержетесе нанiе. Боровынь бо реще, яко есь сылень, а людь та вiру iмящеть о словесы тыа. I не (е)смьы глупе не iзумленi, а вiере те не iмохмь до те. Узрете ещьiе. Венде врентетесе до земь нашiех о ступы древлiе. А глендете ещье пощаре iнi, якове дне оходу одо ПентыРiещеце i СемеРiеще, кiльбова о десунь отщецена од ны. I та Све Птыця рещешеть, яко огнь смарь понестще до ны, i Гьлоу порущешеть, дато iе гореньбенье А Бозе коупалiте, а дажде даждiте. Се бо те земе бедье розврзены i комоня поглцена, яко iзвящуть сынове тые комонiе протще Бозем, i то Бозi о ступе ове, i дасунiе даящуть о се нь дбе Iех. Се iмяхомь соуще те, а не за щас Антевь. I тоi Антырiе одерезещь мещем многа, лежедь погебещь домь твеi, якождь домове в цуждiе не строящуть iнi. Се бо ОреОтець iде пренд ны, а Кiе венде за Рущь, i Щеко венде племы све, а Хоревь Хорвы све. А i земь бо граденць на тоа, якве семы внущатiе Бгве

Дощечка 36а Предсказано от старых времён, когда имели сосполете (соединиться) с иными, и сотворить державу великую от родов тех. Имели Русь нашу с Голунью и три сотни городов и сёл, огнищ, дубнех дымь (дубовых домов). Есть там и Перун есть наш и земля. Потому что Птица Матерь-Сва поёт о днях тех, и ждёт она времён иных, которые вращают Коло Сварожье к нам. И времена те идут к нам. Говорим Матери-Сва, что будем боронить землю нашу, мы лучше вендов, которые пошли на запад и там перед врагами землю раящуть (пашут) и хилую веру имеют (и) одержетесе нанiе (держатся на ней). Потому что Боровень говорит, что они и сильные, и люди те веру имеют в слова те, и не глупые и ума не лишённые, а веры той не имеют. Узрите ещё, венды вернутся к землям нашим, в степи древние. И увидим ещё пощаре (пожары) иные, как во дни отхода от Пятиречья и Семиречья, когда десятая часть была отколота от нас. И та Сва-Птица говорит, что огонь смертельный понесётся на нас, и Гьлоу (Голунь) разрушится от его горения. А Боги жгите и дожди идите! И та земля будет развержена, и кони поглощены, и как изымут сыновья тех коней против воли Богов и Боги в степях их дасуням дадут о се нь дбе Iех (не будут заботиться о них). Это сущая правда будем иметь, и не во времена антов. И те анты завоевали мечом много, лежит погибший дом твой, ибо дома на чужбине не строят иные. Отец Арий идёт перед нами, а Кий ведёт Русь, и Щек ведёт племя своё, и Хорив – хорват своих. А и земля и граденць (строится), потому что сами внучата Боговы.

Дощечка 36б Одеiде Хоревь i Шех одо iне, а сехомь до Карпаньсте горя, i тамо бяхомь iнi граде творяеам, iну iмяхомь соплемены iня, i богентсве iмяхомь велко. Се бо врзi налезеще на ны, i то тещахомь до Кiе градо а до Голуне, а тахомь оселещетесе огне свеа палюще до Сврзе, а жьртвы твряце благодарчете Бземь, i такове оны. I се Кые умре за трiдесенте ляты владыщете ны. I по семе бящъ сын Лебедянь, iжь се реще Славере. I тые жiве дваденсете ляты. А по те бясть Верен зь Влiкоградiе, такожьде дваденсете. I томоу Сережень десенте. I о сте ле одержяху оне вiтензествы о врзех, i тьмыi лiхы нiестща осынь, i се грендещеть на не, i на мы. I то Годе прiедьща до ступен нашiех злы творяi. I се добле денбу iмать ПраОце нашя, прятiсе о жiдьбу. Се бо сехомь Слвене, якожде слвiхомь Бозе. I се мы о Бзех внуще, Iсьвра нашiе а ДажБо. I такожiе трпiехомь о зле, а поедждiе сылу iмяхомь влку о те, i браньехомсе влiце оде натенщене Годiе бързiе одье шен сеть ляте. I ту Iлмрi ны подржашють. I такве iмяхомь вентезства о врзе. Се бо тьiе десенте рехы iмай, i тые влцiе беньде прящетлiе, i вое хорбере, о се на не налiезе. Те пощасi хря творяе I не мые. Бране iню. Якожде меще хряждень сте оменiены од овнi i овще. I та о Твастеру тврiе во Сврзiе само

Дощечка 36б Отошли Хорив и Щек от других и сели до Карпатских гор и там иные города строили, иные имели племена соседние и богатство имели большое. И враги напали на нас и пошли к Киеву-граду и до Голуни и там поселились огни свои разжигая к Сварге, и жертвы творя в благодарность Богам, и вот жили так. И умер Кий после тридцати лет владычества над нами. И после его был его сын Лебедин, которого ещё называли Славером. И он правил двадцать лет. А после него был Верен с Великограда, и также двадцать лет. И потом Сережень – десять. И о сте ле одержали они победы над врагами i тьмыi лiхы нiестща осынь, i се грендещеть на не, i на мы (и тьма лихая, несущая осень, пришла на них и на нас). И готы пришли в степи наши зло творя. И добрую денбу имели Праотцы наши, борясь о жiдьбу (за жизнь). И сехомь (поэтому) славяне, потому что славим Богов. И мы внуки Богов, Iсьвра (Истины, Исвары) нашей и Дажьбога. И также терпели зло, и поедждiе (поэтому) силу имели великую и брань великую когда напали Готы быстрые одье шен сеть (одиннадцать) лет. И те Ильмеры нам подражают. И также имели победы над врагами. Потому что те десять рехы (королей, вождей) имеют, и те великие были бойцы и воины храбрые и на них напали. Те начали хря творяе I не мые. Бране iню (хиреть и не способны на брань). Потому что мечи стали хряждень (ржаветь) обмененные на овнов и овец. И ту Твастеру творим в Сварге.

Дощечка 37а Се бiеть крыдлема МатрСва птыця, якожде брмановiе iдяшуть на не. I те розеде щель даяшуть, i такве тецоутще налiезоуть на не. А се теще туга влка о краiе нашiе, яко дымове ступнiе повжденяхутесе до Сврзе. Такожде Жале плащетьсе о ны, i клiщеть МатрСва до Вшнiего, яковье даял есе огнь до огнiцы нашiе, i Теi пребендеть о помоще, i се моце вржещеть на врзiе. I се Гематьрех уступiсе, а Годе сен усiедеще на Калiцю Малоу i теще до брезi мрштi, i такве земе одержешать до Доне. I потоу Дону рiецiе, iе се Калка Влiка, iе кромь мезжде ны i пренщая племы. I тамо Годе се бiе чтвары сент ляты о све врзем. I тому яхомь се мы земе нашю i раяхомь клоудне земе, i Еланштема трзехомь о мены скуте, скерi i туще, о србрены i златвены колы, i пiвто, i яде вескера. I жiводьба нашя бендете о те порiе клудна i мiрня. I се Годе налiезе на ны ещежье. I бясте пря десенте лiеты. I се удржiехомь земе нашiе. Такожьде iмяхомь бранте се од врзех. Як iдяшуть о тре конче Святы, окуде Святы iдоуть до ны. I тоi Святы первено Колядь, i друзе Ярь, i Красня Гуре, i Овсiена Влiка i Мала. Iдяшуть тiе Святы, якожьде мужь iдяшеть о градоу до селы огнещенсьтi, i кiем земе мiре. Грендеть од ны до iня, i од iня до ны

Дощечка 37а Бьёт крыльями Матерь-Сва птица, когда брмановiе (брамины) идут к ней. И те разведённый уксус дают и так натекая налезают на нас. И это течёт печаль великая о крае нашем, как дым степной поднимается к Сварге. Также Жаля плачется о нас и зовёт Матерь-Сва к Вышнему, который дал огонь огнищам нашим. И Он прибудет с помощью и эта мощь врежется в врагов. И Германорех уступит, а Готы усядутся на Калiцю Малоу и потекут до берегов морских и так одержат земли до Дона. А потоу Дону-реке есть Калка Великая, которая и есть граница между нами и иными племенами. И там Готы бiе (были, бились) четыреста лет со своими врагами. И потому имели мы землю нашу и пахали клоудне* (хорошо) землю и с эллинами торговали и меняли скот, шкуры и туши на серебряные и золотые монеты и питьё и еду вескера. И жизнь наша в ту пору была ладная и мирная. И Готы налезли на нас снова. И была война десять лет. И удержали мы землю нашу. И так оборонялись мы от врагов. Как идут с трёх концов света, оттуда идут и праздники к нам. И те праздники: первый – Коляда, второй – Яр и Красная Горка, и Овсень Великий и Малый. Идут те праздники, как муж идёт с города до села огнищанского и кием землю меряет. Идут от нас до иных и от иных к нам.

*клюдь: ж. "порядок, приличие, красота", ст.-слав. см. образ λέγειν, см. образ, др.-чеш. kľud, чеш. klid "порядок, мир", в.-луж. kludźić "убирать, приводить в порядок, укрощать", н.-луж. kłud "бедро, подвздошная кость". || Сравнение с гот. hlūtrs "чистый, ясный, прозрачный", нов.-в.-н. lauter "чистый" (Цупица, GG 119; Бернекер, IF 10,152; Маценауэр, LF 8,174) отклоняют Бернекер (1, 527) и Ильинский (AfslPh 29, 490); герм. группа слов сопоставляется с греч. κλύζω "промываю", ср. далее лит. šlùoti, šlùoju "подметать", ирл. Cluad — название реки; см. Гофман, Gr. Wb. 149; Файст 265 (с литер.). Не свободно от затруднений сближение Бернекера (там же) с лит. kliáuda "ошибка, изъян", kliudýti, kliudaũ "зацепить", англос. hléotan "метать жребий, получать (по жребию)", д.-в.-н. см. образ "жребий", англос. hlíet "жребий, счастье" (ср. Хольтхаузен, Aengl. Wb. 162 и сл.) и клюка II (см.). См. Преобр. 1, 319.

Дощечка 37б Тецете братiе нашiе, племено о племено, родi о родi, i быiетесе о себiе на земiе нашiе, яква належде ны, i нiколiжде iнамо. Се бо сьме Русiще, Славце Бзе нашя, спiевы нашiе i пленсы, iграща а позорiштя о Славоу iех. Се бо сехомь на земiе, i яхомь прсте до ране своа, а тлцем до нье, або iхомь по смрте семь стах преды МарМоря. I рiекла бях Не iмамь венете то егу, яко iесе плнiен земiе, i не могощу iего одiелете од енiе. I Бзе бящi тамо, да рiещуть о те Сые се Русiшть, а пребоудешi то емь, яко яле есе земiе до ране сва i несещеше iу до Навя. О те щасе покоя, кнiезе iзбрящутще многя вутце i кнезя о себiе. I всьяко iе, якове тые по кнезжденiе у Веще рещенi простi мужi. I тако стаяще земе раяшуте. I се бь то кнезiе бендете орщены дбате луiдье а хлябi одржете i ядь, i всенку пожiте одо луiде сва. Днесе iмяхомь iня. I кнезiе полуiде брящуть, i о сынi владьбу дящуть од оце до сыне, а ажь де до правнуча

Дощечка 37б Идёт братия наша племена с племенами, роды с родами и бьётся за себя на земле нашей, когда нападают на нас и никогда иначе. Потому что сами Русичи славим Богов наших песни наши и пляски, игрища и позорiштя (наблюдаем) за славой их. Потому что сидели на земле и имели персты к ранам своим и показываем на них ибо должны после смерти предстать пред Марой-Мореной. И говорила Она: «Не могу увести его, потому что он полон земли, и не могу его отделить от неё». И Боги были там да говорят: «Ты сущий русич, и пребудешь им, потому что яле есе (приложил) землю к ране своей и несёшь её в Навь». В те времена покоя князя для себя избирали многие отцы. И было так, что те после княжения, на вече – простые мужи. И начинают землю пахать. И были те князья орщены заботиться о людях, а хлеб и еду всё для жизни получали от людей своих. Сейчас имеем иное. И князья полюдье берут, и сыновьям власть дают, от отца к сыну и аж до правнука.

Дощечка 38а I пакi бъ вьлiко студовенiе. Родiщi бо се праша о владiщi. А мнозi ръкша Не iдемо до Роду, iяко нъсть оуспокоенiя огнiщаномъ, а будеме лъпше самi в лъсi, небоже горъхъ търловатi. Се тыiмi словесы, родiщi бъша одътърчена. А велiцъ сердiтiся а лютоватi волiшасе Бгъ Сваръгъ. Наказующi велiко смятънiе горъмъ удба. А i Словенстii в ноцъ пробоудiша велiцъм громом а земле дръжанiемъ. А се слышiтi комонiе, горъ вопiяшетi, страсъмъ обуятiся, а слекпшешеся а ядоша вон селше. А овны нехаша. А во утрше вiдеша домовi розтърчена, еденъ горъ iнже долу, а iн во дiръ вьлiкыi земьскыi, а нi слъду нехатi, iно небысть. Быша тыi Славiщi велiцъ скудныi, а жiвоты кърмiтi нiцъм неiмоша. I ръкша Iръi отцi Ведi ны вонъ. I реклъ Iръii Се аз есмь на вы со сынi моя. Рекоша ему тая Подлег неме. А iдоша со Кii, Щекъ i Хоравъ, трi сынi Iръова iну земь глядатi. А с тыiго поча род Славънъ, аж до днесь. Якоже вiдътi, не да Бгъ Даждь будоущяя смртным. Такъ да възхвалiмо премоудросте iу. А старая взпомнымо, а та о въ мы речемо. Предъ бя родъ Слвенъ у горiъхъ велiцъ высоцхъъ, тамо земле ратi, а дба овна i овча хрант(i) i поасiтi въ тревiъхъ. Едiнъ ста iже людiе пробудiтiся, а комонiе под облаць(i), i страху вопiяшет(i), i слыша, а ты(i), i страхомъ объятлi, i убрежетiся бояшет(i), i не можахуся. Бя по сiя мор а глд велiк. А iзшед iзъ края Iньска, пред очi iдуща, камо зрящет(i), i шедша мiмо земе Фарсiйстi, а iдша далецъ, яко не дбана овцъмъ земеъ тая. Iдша горъма i вiдъша кменiе, а тыя просъ не съяте, такоже мiмо iдша. А зрятi ступi квътна а зленая, тамо сташа лъта два, а по нiмъ мiмо iдша по нъ, якъже хiснiцы поокаша. Мiмо iдъ Каялъ, iде ду Нъпръ, яко тыi вскъii пръ гранiщiтi iма, а ворозi злыя преткновънiе бя на тыi Нъпръ iматi. Iма усъдiтiся родъ Слвенъ, а тыi бя огнiщанi, якоже iма кiiждый дiроу земну а огнiще Сварогу Слвiтi а ДажьБгу, кiiже суть во Сврзъ Прчстъй, Перуну а СтрiБгу, яковый громы а блiскы пвелъваяi, i СтрiБгъ вътрiе ярiтi на земь. Ся iме i тiымъ ЛадоБгъ, iже правi лады родовстii а благстi всящестii. I КупалБг, яковыi до мытнiщi правiтi iмъ а всящеская омовенiя. А ЯръБгъ, iже правi Яры квътна, а Русалi i Воднiщi, а Лъсiщi, а Домовiщi. А i Сварог тыiмi правi. Всякъ ръдъ iма Щуры а ПраЩуры, яковii суть предвъцы умретi iаша. Тыiмъ Бгъмъ почiтанiя iмеме датi, а одъ Нi радощ(i) iмiеме. I поставi первъе родъ Слвенъ млбiще во грду iндi Кiiву, еже рещенъ есть Кiiв. А вколъ ему сълiтi iмеся. А в лъсъхъ дубъвыхъ Лъсiщi во вътвiехъ колiсатiся зачаша, а брадiе хмелемъ утчна i власы въ травiехъ. Тыii суть лiсты зелена. А Мокошаны, якоже въ подухъ спыii, того до брады затычена

Дощечка 38а И опять было великое похолодание. Родичи просили о владениях. И многие говорили: «Не пойдём к роду, потому что нет успокоения огнищанам, а будем лучше сами в лесах, небоже горъхъ търловатi (чем по горам путешествовать). С этими словами родичи были отлучены. И сильно сердиться и лютовать волiшасе (изволил) Бог Сварог. Наказание великое и смятение горам удба (учинил). И славяне в ночь пробудились от великого грома и земли дрожания. И слышат – кони горъ (в горах) кричат страхом обуянные, и собравшись ушли вон из селения. А овец нехаша (оставили). А утром увидели дома разрушенные сверху донизу, а иные в дыре большой земной и следа не оставили, как будто их и не было. И стали те славяне очень бедными и на жизнь ничего не имели. И сказали Арию отцы: «Веди нас отсюда». И сказал Арий: «Я для вас с сынами моими». И говорят ему они: «Подчинимся им». И пошли с Кием, Щеком и Хоривом три сына Ариевы иную землю искать. И с того начался род славянский аж до сегодняшнего дня. Поскольку не дал Бог Даждь видеть будущее смертным, так восхвалим премудрость Его. И старину вспомним и о ней речь ведём. Вначале был род славянский в горах очень высоких, и там землю пахал, и старался овец сохранить, пася их в травах. И однажды, когда люди пробудились, а кони под облаками кричат от страха, и, слыша их, страхом объятые, уберечься хотят, но не могут. После этого был мор и глад великий. И изошедши из края Иньского, пошли куда глаза глядят. Идя мимо земли Фарсийской, пошли дальше, ибо непригодна для овец земля та. Идя горами и видя камни, на которых просо не посеешь, также мимо прошли. И увидели степи цветущие и зелёные, там стояли два лета, после этого мимо пошли, потому что хищников увидели. Идя мимо Каял, пошли к Днепру, потому что тот вскъii (высокие берега) при границе имел, и вороги злые преткновение на том Днепре имели. И уселся род Славянский и были они огнищанами, потому что имел каждый дiроу земну (яму) и огнище Сварога славить и Дажьбога, которые во Сварге. Перуну и Стрибогу, первый громами и молниями повелевает, а Стрибог ветрами ярит на земле. И имеем с ними и Ладбога, который управляет ладом родовым и благами всякими. И Купало Бог, который управляет купальнями и всяческими омовениями. И Яр-Бог, который управляет весенними цветами, и Русалии, и Водницы, и Лесичи и Домовичи. А и Сварог ими правит. Всякий род имеет Щуров и Пращуров, которые умерли за века до нас. Тех Богов почитать должны и от них радости иметь. И поставил первый род Славен мольбище в городе ином Киеве, который также назывался Киев. И в округе его селиться начали. А в лесах дубовых Лесовики в ветвях качались, а бороды из хмеля утчна (сотканы), и волосы в траве. Те суть листья зелёные. А Мокошаны, якоже въ подухъ спыii, того до брады затычена (А Мокошаны, если на воздухе спать, того же в бороду натычут).

Дощечка 38б ДаждьБогъ на струзъ своемъ бiяшетъ въ Сварзъ премоудръ, iякова есте сiня, а струго тыi сiяшетъ, а сряще то, яко злат ОгнеБогом роспаленесть...ТоГо доуханiе жiвотъ есте вскiя тваре а прiбъжiщiе...Вск муж Благ о ТъГъ вiдъте можаше то, а нiже зъло, кii Богомо не доба. Тыi пребуде, яко слъпо, да не iмеше съ нымi щасте, якожо всяко до злы iдущо со оны до кънце пребудетъ...аше Праце шедше до земе сухова сте наб наб девящень, i тако семе хом iнда, а не iмяшем крае того на земъ наше, i крещена Русе есь тако дне...ящiхом, i ста iегун...женце...еiж яхомь об она...рьем бо не убва рцала т сва трепете обо венцы чуж...ако бяхом ста ос...мяхом а дека...ехом пря...одь...Непря. Бо племены соуте Руште...а Костобъце Русколане тъвряi...тако бл...бяхом ста осе, абы те хр...iамо а нiко...ьв...МорМары не смы щасте iмате, да бящемо отщепенi од рду ншего, а буде го гнусете всiм Борусом

Дощечка 38б Даждьбог на струге своём находится в Сварге премудрой, которая синяя. А струг тот сияет и сряще, потому что он золотым Огнебогом раскалён… Его дыхание – жизнь есть всякой твари и прибежище… Всякий муж благий Его видеть может, но не тот, кто Богом не живёт. Тот пребудет, как слепец, да не имеет он счастья, потому что всё что до зла идёт с ним до конца пребудет… если отцы шли к земле сухой стали наб наб (чуть-чуть) девящень и так сами iнда (где-то) и не имеем края того на земле нашей. И крещена Русь таким днём… была и стали iегун… (гунны)… женцееiж были о ней… рьем потому что не оба говорили те своём трепете (с трепетом) с венцами чужими… как были стали ос...мяхом а дека...ехом пря...одь... Днепра. Потому что племена по сути русские… а Костобокие Русколань творили… так бл... были стали осе (этими), чтобы те хр...iамо а никогд...ьв... МорМорены не самые счастье иметь, да будем отделены от рода нашего и будем го гнусете (позором) всем Борусам. 

Вот, собственно говоря, и весь текст. Требуются некоторые разъяснения, но это как-нибудь потом...

30 лет своей "свободы от русских"...

Памятка мигранту.Ты, просрав свою страну, пришёл в мою, пришёл в наш дом, в Россию, и попросил у нас работу, чтобы твоя семья не умерла с голоду. Ты сказал, что тебе нечем кормить своих...

Подполье сообщило об ударе по железнодорожной станции в Балаклее

Вооруженные силы России нанесли удар по железнодорожной станции в Балаклее в Изюмском районе Харьковской области во время выгрузки из поезда личного состава ВСУ, сообщил РИА Новости координатор никола...

Обсудить
  • Благодарю! Большая работа.